Novinky

OLEJE PRO EMISNÍ NORMY EURO 6

 

Oba oleje byly vyvinuty podle emisní normy Euro 6. To znamená, že jsou řidší než běžné oleje. Čím je olej řidší, tím menší je jeho vnitřní odpor v motoru. „Pro výrobce aut je to jedna z dalších možností, jak snížit spotřebu paliva a tím i hodnoty škodlivin ve výfukových plynech,“ vysvětluje Oliver Kuhn, zástupce ředitele olejové laboratoře společnosti LIQUI MOLY.

Top Tec 6100 vyhovuje normě BMW Longlife-12 FE a s viskozitou 0W-30 se pohybuje v ještě obvyklém rozsahu. Jinak je tomu u oleje Top Tec 6200 s normami VW 50800/50900. Vzhledem k viskozitě 0W-20 se jedná o velmi řídký olej. „Pro Volkswagen je to velký skok,“ objasňuje Oliver Kuhn. Top Tec 6200 se nedá srovnávat s ostatními oleji, které mají rovněž stejnou nízkou viskozitu 0W-20.

„Oba nové oleje Top Tec jsou speciální oleje, které jsou vhodné jen pro speciální motory. Nejsou zpětně kompatibilní a v žádném případě se nesmějí používat do jiných motorů,“ říká Oliver Kuhn. Pro ně jsou totiž tyto oleje příliš řídké: Olejový film je tudíž velmi tenký a může docházet k velkému opotřebení motoru. Aby se snížilo riziko záměny, nové oleje mají jinou podobu než ostatní oleje z řady Top Tec značky LIQUI MOLY. Navíc oproti dosavadním olejům Top Tec nejsou označené čísly od 4000, ale mají jako první oleje čísla od 6000.

Pozor musejí dávat nejen řidiči a autoservisy při používání nových olejů, ale také LIQUI MOLY při výrobě. Výroba nových olejů je totiž mimořádně náročná. „Míchání nových olejů vyžaduje vysoce přesný postup,“ doplňuje Oliver Kuhn. Stačí malá odchylka od receptury a namíchaný olej už se nedá použít
.